Voor een coach, consultant, trainer of zelfstandig dienstverlener is je website van enorm belang voor je bedrijf. Het is je bedrijf, online ..
Je speelt verstoppertje
Tel eens tot 4. Dat gaat best snel. En geloof me of niet, maar het is ook het aantal seconden waarin bezoekers van je website beslissen of je hen kunt helpen of niet. Zorg er dus voor dat je snel ter zake komt op je website. Speel geen verstoppertje en focus altijd op je doelgroep met een helder, duidelijk gestructureerd en goed gepresenteerd aanbod.
Je bent te narcistisch
Veel ondernemers praten op hun website alleen over zichzelf. Ik ben goed in dit en met mijn visie kom je verder en je moet het zo aanpakken bladibladibla. Ik weet niet hoe het jou vergaat maar als ik op een feestje iemand ontmoet die alleen over zichzelf praat ben ik gauw “uitgepraat”. Zorg er voor dat je op je website klantgericht bent. Richt je tot je bezoekers en laat hen zien dat je hun problemen kent en ze er oplossingen voor kunt bezorgen!
Je vertelt veel te veel
Bezoekers haken af als ze op een website grote lappen tekst voorgeschoteld krijgen. Ik doe het zelf ook. Pffff, dat ga ik echt niet lezen denk ik dan, en weg ben ik. Bezoekers lezen niet, ze scannen je website en soms zoomen ze in en lezen ze wat. Zorg er voor dat je teksten kort en krachtig zijn. Kom snel tot de kern van de zaak en gebruik aansprekende titels bij je teksten die uitnodigen om verder te lezen.
Je website is slecht vorm gegeven
Als je website niet goed is vorm gegeven komt dat amateuristisch over bij bezoekers en leidt de vormgeving af van waar het om moet gaan. Zorg er voor dat je vertrouwen wekt met de vormgeving van je website, gebruik niet te veel kleuren, ga voor een duidelijk leesbare en rustige typografie en kies de uitstraling die bij je past.
Je aanbod is okay, maar nu?
Je aanbod overtuigt de bezoekers maar je hebt geen links of buttons die naar een volgende logische stap in je sales flow verwijzen. Breng deze links altijd aan op je website. Schrijf je een blog ergens over, zorg er dan voor dat het linkt naar datgene waarvoor je interesse wilt opwekken.
Website scan
Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar de werking van je website. Vraag een website scan aan dan bezoek ik je website persoonlijk en stuur je per email marketing advies en verbeterpunten voor je website, maar we kunnen dit ook samen live doen. Geen enkel probleem, je kunt dit aangeven bij de aanvraag!